,


tirsdag 2. oktober 2012

Blue Diablo av Ann Aguirre

Tittel: Blue Dablo

Forfatter: Ann Aguirre

Utgivelsesår: 2010

Antall sider: 316

Cover: Helt greit, men føler ikke at det passer boken.

Passende alder: 17+

Corine har en spesiell evne, hun kan lese gjenstander. Bare ved å ta på noe, ser hun hva som har skjedd med det, og hva som kommer til å skje.

Denne egenskapen er grunnen til at (den superkjekke) ex'en hennes Chance dukker opp og trenger hennes hjelp. Hans mor har blitt kidnappet, og evnen til Corine kan være akkurat det de trenger for å finne henne.

Tanker: Jeg ble fort dradd inn i boka, da forfatteren skriver på en måte som er lett å skjønne, men uten at språket virker barnslig på noen måte. Hovedpersonen er en dame i tjue-årene, noe jeg liker veldig godt. Jeg har blitt veldig glad i denne sjangeren, men når hovedpersonen er ei jente på 15 år, kan det fort bli litt irriterende.
Boka blir utrolig nok realistisk, til tross for at det er en del overnaturlige ting som skjer. Reaksjonene til hovedpersonene og tankegangen er lett å forstå.

Boka er en fin blanding av paranormalt og krim. Her får du spøkelser, hekser, demoner og andre skumle ting. Men til syvende og sist er jo bad-guy'en en fyr vi har møtt på før.

Konklusjon: Jeg klarer ikke helt å bestemme meg når det gjelder denne boka. Det var ting jeg likte veldig godt, og ting jeg likte mindre. Jeg tror ikke jeg blir å kjøpe oppfølgerne, selv om jeg er litt nysgjerrig på hva som skjer i kjærlighetslivet hennes. 

Karakter: 4,5 (av 6)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar